35 tysięcy złotych – tyle nasza Fundacja podarowała Fabryce św. Mikołaja. Tegoroczna edycja akcji, przygotowywanej od 11 lat przez Gazetę Wyborczą we Wrocławiu, przyniosła prawie 300 tys. zł! Pieniądze zostały przeznaczone na paczki dla 1000 dzieci z ubogich rodzin oraz na sfinansowanie budowy ogrodu sensorycznego dla dzieci z ośrodka Ostoja.
– Dołączyliśmy do Fabryki św. Mikołaja, bo chcemy pomóc dzieciakom z ośrodka Ostoja wyczarować tajemniczy ogród w środku miasta. By mogły wreszcie – mimo niepełnosprawności – zobaczyć, że świat wokół nich jest przyjazny i tętni życiem. A żeby tego było mało to aż 1000 ubogich dzieci dzięki Fabryce miało najcudowniejsze święto św. Mikołaja – obejrzały filmy i dostały wspaniałe prezenty. Niektóre z nich po raz pierwszy w życiu – mówi Agnieszka Han, prezes Fundacji Hasco-Lek.
W tym roku do akcji oprócz naszej Fundacji przyłączyło się aż dwudziestu ośmiu sponsorów. Pieniądze trafią do Dolnośląskiego Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Młodzieży „Ostoja” – dzięki tym funduszom powstanie przy tej placówce ogród sensoryczny. To ogród tak zaprojektowany, aby w intensywny sposób oddziaływał na wszystkie zmysły, co jest bardzo pomocne przy socjalizacji i terapii osób niewidomych i osób z zaburzeniami psychofizycznymi.
Wywiad z Agnieszką Han, prezes Fundacji Hasco-Lek, można przeczytać na stronach Gazety Wyborczej
Szczegółowe informacje o akcji, fotoreportaż i film z wielkiej akcji mikołajkowej można śledzić na stronie internetowej Gazety Wyborczej.